Monday 9 January 2012

Kejadian pada petang semalam

Assalamualaikum w.b.t.


Hari ni aku kongsi sesuatu yang berlaku semalam. Actually it was a good+boring day. Like usual, i watch tv, reading newspaper and eating...suddenly....

.........................................................................................

Hati aku bagai disiat-siat semalam. Sakitnya hati ni...terasa calar-balar di setiap anggota.


Ceritanya begini, kereta aku telah digores dengan jayanya oleh seseorang. Bila je aku dapat tahu, Ya Allah, memang nak luluh jantung ni. Walaupun kete tu kecik, walaupun keta tu tak macam Honda City or Elentra yang baru keluar tu, tapi tu nyawa aku dow... My first car...my love...mesti la aku sayang giler. Susah kalau orang yang tak berada di posisi aku untuk memahami perasaan ini. Kata-kata orang yang tak faham, 'ala, relax la...sikit je pun', 'ala....kete dia ni lagi teruk scratch nya...relax je'...arghh...


Google
Takdela rupanya sebegini kurangla sedikit...

Tapi, alhamdulillah, orang yang bertanggungjawab tu sanggup bayar balik. Actually anak dia yang terlanggar kereta aku. Itula yang diberitahu. So disebabkan anak dia dah buat macam tu, dia sanggup bayar berapa saja, even nak tukar satu pintu kereta tu sekalipun.Ok, aku lega sekejap. Syukur, harap-harap betul la dia kotakan kata dia tu.



On the other side, setelah aku bermuhasabah, berfikir balik, sebenarnya mungkin ada benda atau perkara yang tak elok yang telah aku buat dan Allah nak uji aku. Aku tahu, setiap yang berlaku, pasti ada hikmahnya. Mungkin selama ni aku terlalu bermegah dengan kereta aku tu (even kecik tapi he's my pride ;p). Mungkin aku terlalu leka dan lalai dalam mengerjakan suruhan Allah. Mungkin aku terlalu memikirkan duniawi. Mungkin aku ada menyinggung perasaan seseorang tanpa aku sedari.

Ya Allah, ampunilah dosa-dosa ku ini. Hanya padaMU aku memohon pengampunan.


*Ini hanyalah coretan rasa yang aku ingin luahkan di sini. Bukan bermaksud untuk menghamburkan kemarahan ku itu. Now, i'm great. Redha dengan apa yang berlaku.

0 suara comel:

 

Blog Template by BloggerCandy.com